Analisis Kesesuaian Indikator terhadap Kompetensi Dasar pada Pelajaran Matematika oleh Guru Sekolah Menengah Palembang
DOI:
https://doi.org/10.31629/jg.v4i2.1429Keywords:
kompetensi dasar, indikator pembelajaranAbstract
This research aims to describe competence level and competence hierarchy on indicators developed by 23 middle schools teacher from South Sumatera Province, using indicator and objectives references to Revised Bloom’s Taxonomy and National Standard of Education. The result suggest that the competence levels are overlapping at the indicators and the developed indicators are limited to minimal competence of learning standards.
Downloads
References
Anderson, L. W., Krathwohl Peter W Airasian, D. R., Cruikshank, K. A., Mayer, R. E., Pintrich, P. R., Raths, J., & Wittrock, M. C. (2001). Taxonomy for_ Assessing a Revision 0F Bl00M’S Tax0N0My 0F Educati0Nal Objectives.
Delafani, R., Holilulloh, & Nurmalisa, Y. (2014). Pengaruh kemampuan guru dalam mengembangkan indikator pencapaian kompetensi terhadap kesiapan guru dalam mengajar.
Depdiknas. (2010). Panduan Pengembangan Indikator.
Febrian, F., & Fera, M. (2019). Kualitas perangkat dan keterampilan mengajar mahasiswa pendidikan matematika pada mata kuliah micro teaching menggunakan analisis model rasch. Jurnal Gantang, 4(1), 87–95. https://doi.org/10.31629/jg.v4i1.1065
Nuraeni, Z. (2019). Implementasi penilaian berbasis portofolio untuk meningkatkan aktivitas dan hasil belajar mahasiswa semester 1 Pendidikan Matematika STKIP Muhammadiyah Kuningan. Jurnal Gantang. https://doi.org/10.31629/jg.v4i1.797
Rina Asih Handayani. (2015). Analisis kesesuaian antara materi dengan kompetensi inti dan kompetensi dasar kurikulum 2013 (Vol. 2013).
Rittle-Johnson, B. (2017). Developing mathematics knowledge. Child Development Perspectives. https://doi.org/10.1111/cdep.12229
S, P. I. (2017). Analisis kompetensi profesional “menguasai kompetensi inti atau kompetensi dasar dan pengembangan materi†guru PPKN di SMA Negeri 2 Purbalingga. In Universitas Sebelas Maret Surakarta (Vol. 01).
Wagner, T. (2014). The Global Achievement Gap. Assessment.
Wardhani, S. (2010). Indikator pencapaian kompetensi matematika SMP / MTs.