Analisis Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Service Excellence (Studi Kasus pada PT. Bank X (Persero), Tbk. Pekanbaru)
DOI:
https://doi.org/10.31629/bi.v2i2.1626Keywords:
interaction between departments, marketing information system, control system, service excellenceAbstract
Service excellence is become an important thing for banking in Indonesia. This research analyzes factors influencing service excellence in PT. Bank X (persero), Tbk. Pekanbaru. The research problem is how to increase service excellence. This research builds a model and three hypotheses to answer the research problem. Respondents of this research are 102 persons. Respondents are staff of Bank X. This research uses Statistical Package for Social Science (SPSS) 17.0 program as analysis tools. The data analysis result of this research shows that research model and result can be accepted. The result of the research proves that interaction between departements, marketing information system and control system have positive and significant influence to service excellence. The higher interaction between departements, marketing information system and control system, the higher service excellence.
Based on the results of the research could be taken theoretical implications that this research gives more justification for antecedents positively influence service excellence, i.e.: interaction between departements, marketing information system and control system. Managerial implications of this research are Bank X management need to pay attention to activity evaluation and it feed back, Bank X management need to always upgrade hardware and software marketing information system, and bank x management need to increase communication between departments so that service excellence is always expected to realized.
Based on the limitation, agenda for future research are adding other variables influencing service excellence and repairing sampling method
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Anda diperbolehkan:
- Berbagi — menyalin dan menyebarluaskan kembali materi ini dalam bentuk atau format apapun;
- Adaptasi — menggubah, mengubah, dan membuat turunan dari materi ini
- Pemberi lisensi tidak dapat mencabut ketentuan di atas sepanjang Anda mematuhi ketentuan lisensi ini.
Berdasarkan ketentuan berikut:
- Atribusi — Anda harus mencantumkan nama yang sesuai , mencantumkan tautan terhadap lisensi, dan menyatakan bahwa telah ada perubahan yang dilakukan . Anda dapat melakukan hal ini dengan cara yang sesuai, namun tidak mengisyaratkan bahwa pemberi lisensi mendukung Anda atau penggunaan Anda.
- NonKomersial — Anda tidak dapat menggunakan materi ini untuk kepentingan komersial .
- BerbagiSerupa — Apabila Anda menggubah, mengubah, atau membuat turunan dari materi ini, Anda harus menyebarluaskan kontribusi Anda di bawah lisensi yang sama dengan materi asli.
- Tidak ada pembatasan tambahan — Anda tidak dapat menggunakan ketentuan hukum atau sarana kontrol teknologi yang secara hukum membatasi orang lain untuk melakukan hal-hal yang diizinkan lisensi ini.
Pemberitahuan:
Anda tidak perlu menaati lisensi untuk bagian materi ini yang telah berada di bawah domain publik atau untuk penggunaan yang diizinkan di bawah pengecualian atau pembatasan .
Tidak ada jaminan yang diberikan oleh lisensi ini. Lisensi ini mungkin tidak memberikan izin yang sesuai dengan tujuan penggunaan Anda. Sebagai contoh, hak-hak lainnya seperti hak atas potret, hak atas privasi, atau hak moral dapat membatasi penggunaan materi berlisensi CC.