Crafting Static Infographic Teaching Materials on Physical Inheritance and Evolution in Phase F to Enhance PPRA
DOI:
https://doi.org/10.31629/ph.v7i1.6763Keywords:
static infographic, teaching materials, ppra, plompReferences
Anggun, D. P., Miftahussa’adiah, Sariwulan, R. M., & Husein, A. (2019). Book Review : Artificial Intelegence in Society , by OECD ,. International Education Conference, 61–70. https://proceedings.radenfatah.ac.id/index.php/iec/article/view/820
Anggun, D. P., & Rahmawati. (2022). Validitas Hangout Biologi Terintegrasi Ayat-Ayat Al-Qur’an pada Materi Animalia SMA/MA. Kajian Biologi Dan Pembelajarannya, 9(2), 2613–9936. https://doi.org/10.36706/fpbio.v9i2.17518
Arimbawa, I. P. A., Agustini, K., & Santyadiputra, G. S. (2018). Pengembangan SOP Berbasis Infografis Jenis – Jenis Penelitian untuk Perkuliahan Metodologi Penelitian Pendidikan. Jurnal Pendidikan Teknologi Dan Kejuruan, 15(1).
Dehghani, M., Mohammadhasani, N., Hoseinzade Ghalevandi, M., & Azimi, E. (2023). Applying AR-based infographics to enhance learning of the heart and cardiac cycle in biology class. Interactive Learning Environments, 31(1), 185–200. https://doi.org/10.1080/10494820.2020.1765394
Fazain, F. R., & Anistyasari, Y. (2017). Pengembangan Media Pembelajaran Interaktif Berbasis Website pada Mata Pelajaran Pemograman Dasar di SMK Negeri 1 Jatirejo. IT-Edu : Jurnal Information Technology and Education, 2(2), 1–8.
Fernando, A., & Anggun, D. P. (2023). Analysis of Students’ Perceptions Impacted by The COVID-19 Pandemic about Implementation of Quizizz in Microbiology Courses. IJER, 8(1), 1–4.
Harahap, A. (2019). Gender Typing (Pada Anak Usia Sekolah Dasar). Al-Muaddib : Jurnal Ilmu-Ilmu Sosial & Keislaman,. Al-Muaddib : Jurnal Ilmu-Ilmu Sosial & Keislaman, 4(1), 1.
Hikmah, A. S., & Ghany, H. (2022). Efektivitas Penggunaan Media Infografis Dalam Meningkatkan Prestasi Belajar Pada Mata Pelajaran IPA. Dirasatul Ibtidaiyah, 2(2).
Kato, T., & Kambayashi, Y. (2022). A Classroom Support in Smartphone Learning Environments Using Tangibles Materials. Proceedings - 2022 12th International Congress on Advanced Applied Informatics, IIAI-AAI 2022, 661–662. https://doi.org/10.1109/IIAIAAI55812.2022.00133
Manalu, J. B., Sitohang, P., & Turnip, N. H. H. (2022). Pengembangan Perangkat Pembelajaran Kurikulum Merdeka Belajar. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan Dasar, 80–86.
Miftahussa’adiah, D. S. (2022). Pembelajaran Online dalam Pelaksanaan di Perguruan Tinggi pada Mata Kuliah Biokimia. Journal on Teacher Education, 4(2), 611–619. https://journal.universitaspahlawan.ac.id/index.php/jote/article/view/10581/8099
Mufid, M. (2023). Penguatan Moderasi Beragama Dalam Proyek Profil Pelajar Rahmatan Lil ‘Alamin Kurikulum Merdeka Madrasah. Journal of Islamic Education, 2(2), 141–154.
Muthiadin, C., Aziz, I. R., Hajrah, H., & Alir, R. F. (2020). Edukasi dan Pelatihan Desain Infografis COVID-19 bagi Siswa dan Guru SMAN 10 Makassar. Sasambo: Jurnal Abdimas (Journal of Community Service), 2(3), 153–162.
Nasional, D. P. (2018). Panduan Pengembangan Bahan Ajar. Departemen Pendidikan Nasional Direktorat Jendral Menajemen Pendidikan Dasar dan Menengah.
Norma, J & Muhlis, J. (2022). Validitas E-Modul IPA Berbasis 3D Pageflip Profesional untuk Meningkatkan Literasi Sains Peserta Didik. Jurnal Ilmiah Profesi Pendidikan, 7(2).
Piawi, K., Kalmar Nizar, U., & Mawardi, M. (2018). Development of Student Worksheet Based on Guided Inquiry with Class Activity and Laboratory in Thermochemistry Material. 679–683.
Priantini, kta D. A. M. M. (2021). The Development Of Teaching Video Media Based On Tri Kaya Parisudha In Educational Psychology Courses. Journal of Education Technology, 4(4), 448.
Putra, I. (2021). Media Pembelajaran Biologi Berbentuk Infografis Tentang Materi Sistem Imun Pada Manusia. Jurnal Penelitian Dan Pengembangan Pendidikan, 5(3), 438–445.
Satrio, A., & Hakli, A. F. (2021). Developing an Animation Infographic Media in Ecosystem Lesson for 10thGrade. Proceedings of URICET 2021 - Universitas Riau International Conference on Education Technology 2021, 535–539. https://doi.org/10.1109/URICET53378.2021.9865924
Sudjana. (2011). Penilaian Hasil Proses Belajar Mengajar. PT. Remaja Rosdakarya.
T, P., & N, N. (2013). Educational Design Research Educational Design Research. In Netherlands Institute for Curriculum Development: SLO. SLO. http://www.eric.ed.gov/ERICWebPortal/recordDetail?accno=EJ815766
Utama, N. Zulyusri, Darussyamsu, R. (2021). Meta-Analisis Penggunaan Edmodo Terhadap Motivasi, Kemandirian, Dan Kemampuan Berpikir Kritis Peserta Didik. Jurnal Biolokus: Jurnal Penelitian Pendidikan Biologi Dan Biologi, 4(2), 90–96.
Yanto, D. T. P. (2019). Praktikalitas Media Pembelajaran Interaktif Pada Proses Pembelajaran Rangkaian Listrik. INVONTEK : Jurnal Inovasi Vokasional Dan Teknologi, 19(1).
